CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 22 December 2011

masker terhebat !

 Hai , Assalamualaikum to all beloved blogger ! ^,^

Okay , today aku nak share sikit pasal masker yg aku pakai td .
nak tau masker ape yg aku pakai tu ?
masker tu ialah PUTIH TELUR .
Ehh,ehhh ! geli ke ? HAHA . chilex laah !
tak geli pun laa . busuk sikit pun takde langsung taww . Sumpahh !
lepastuh , dgn cara ni sgt menjimatkan . dgn sebiji telur boleh pakai 4-5 org taw .
tp better kita asing2 kan la . jgn pakai bercampur dgn org lain , sbb takut nt kuman akan merebak .

Caranye senang jee . Firstly , korg amik putih telur , lepastu sapu2 je kat muka .
dah sebati tu tunggu sampai kering . area 15-30 minutes gituh , baru lah bole cuci . lakukannya sekurang2nya seminggu sekali keyh .

Masa aku pakai tu kan , pehh ! memang tegang gila lahh . rasa mcm dicengkam-cengkam kuat gila beb .
kalah masker simply siti taww. haha .  siyes memang best lah kalau pakai . korang mesti cuba taww .hee

Tadi aku pakai masker tu dgn kakak and mama . hihi . time tengah nak mengering tu kan . korang jgnlah bercakap-cakap and gelak-gelak . haha . mcm aku td , asyik nak gelak je . haha . nak cakap dgn kakak pun kitorang SMS . hehe .
psst , after kitorg cuci muka kan , aku tengok mama aku td duduk sorang2 lepastu capture muka sendiri . auww <3 . muda 10 tahun letewww ! HAHA . kalau nak tau ape kelebihan masker ni , bole baca kat bawah ni .

KELEBIHAN PUTIH TELUR UTK WAJAH :
Okeh , putih telur ni dapat mengurangkan kesan parut jerawat , mengecilkan liang-liang roma dan baik untuk kulit yg kering dan berminyak . lepastu , dapat dpt menanggalkan whitehead dan blackhead . boleh membuatkan kulit muka tegang  dan halus selain awet muda dan melembabkan kulit sebab ianya mengandungi protein .




AMARAN :
  1. Minta kebenaran ibu anda sebelum mengambil telur di dapur mereka .
  2. lakukan aktiviti ini berseorangan kerana jika ada org disekeliling anda akan menyebabkan masker ini tidak menjadi kerana orang2 itu berkemungkinan akan menyebabkan akan melakukan pergerakkan pada wajah anda #ayatapeakuni# HAHA
  3. jika anda melakukan pergerakan pada wajah akan menyebabkan wajah anda akan berkerut selamanya.HAHA.tak delahh #gurauajaa#
  4. Jika ada sebarang komplikasi , sila berjumpa dgn doktor segera . hihi 

Sekian , Terima Kasih . Selamat Mencuba . keyhboiiiyy ! 


-Thank You and See You Again-

No comments:

Post a Comment